12 października grupa starszaków z Sieroniowic skorzystała z pięknej, jesiennej pogody, aby wysprzątać okolice przedszkola. Dzieci pracowały z wielkim zapałem i radością.

 

Od 8 października trwa Tydzień Kodowania. Nasze placówki włączyły się aktywnie w tą akcję. Podczas zajęć elementy kodowania uatrakcyjniają pracę. Kodują przedszkolaki i "szkolniaki". Kodujemy nie tylko z wykorzystaniem robotów. Uczymy się przez zabawę nowych umiejętności.

 

10 października  odbyły się pierwsze zajęcia w ramach innowacji "Cyfrowa podróż z Avatarem w przedszkolu ". Dzieci robiły sieć, by wyobrazić sobie połączenia Internetu. Obejrzały film edukacyjny na temat bezpieczeństwa w sieci oraz poznały 5 podstawowych zasad poruszania się w Internecie.

 

Z okazji Dnia Drzewa 10.10.22 Maluszki z Sieroniowic utrwalały wiedzę o tym, jak ważne są dla człowieka i zwierząt drzewa. Maluszki złożyły przyrzeczenie, że będą dbać o drzewa i nie będą niszczyć przyrody. Korzystając z pięknej pogody dzieci miały okazję przytulić się do drzewa, by poczuć jego energię.

 

10 października 2022 roku odbywa się Dzień Gier Planszowych. W naszych placówkach też został on zorganizowany.


Już od samego rana  planszówki gościły na stołach podczas zajęć świetlicowych. Również na zajęciach wybrane gry zostały wykorzystane do realizacji zagadnień z podstawy programowej.

 

Trzecioklasiści utrwalali zagadnienie z zakresu edukacji polonistycznej i matematycznej. Wykorzystaliśmy w tym celu grę "Unamino". Były kalambury, układanie wyrazów w kolejności alfabetycznej, klasyfikowanie rzeczowników do poszczególnych grup wyrazowych, układanie zdań z wyrazami z "ó" i "u" i ich zapisywanie na paskach papieru. Przed nami dyktando biegane. W grze matematycznej nagradzane punktami były te same skojarzenia z wyrazem podstawowym.

Uczniowie starszych klas natomiast doskonali się w dokonywaniu obliczeń w pamięci,  kolejności wykonywania działań i utrwalaniu kolejności liczb. Wszyscy byli maksymalnie skupieni, by wykonać swoje zadania. Gry wymagały koncentracji uwagi, sprawnego dokonywania obliczeń, szybkiego spostrzegania i wybrania odpowiedniej strategii. A w co zagraliśmy? Oto spis gier: "Bubbles", "6 bierze", "11 bierze", "Kod Faraona", "Punto", "Pędzace żółwie".

Najmłodsi uczniowie przynieśli swoje ulubione gry. Tłumaczyli zasady swoim współgraczom i świetnie się bawili.

 

W dniach od 3go do 14go października jak co roku w naszej szkole w ramach Szkolnego Koła Wolontariatu zbieramy artykuły potrzebne do życia psom 🐕🐶w schronisku - suchą i mokrą karmę, koce i inne. W ramach podziękowania każdy darczyńca otrzymuje upominek wykonany przez naszych wolontariuszy.❤️❤️🥰👌👍🤗😁