Dzień Liczby Pi kojarzy się z kołami i okręgami. Nasi uczniowie próbowali samodzielnie ją odkryć. Odrysowywali "okrągłe" przedmioty na kartkach, wycinali narysowane kształty (koła), a następnie za pomocą sznurka i linijki lub metra krawieckiego mierzyli ich obwód. Po złożeniu kół na pół mierzyli ich średnicę. To wystarczyło, by obliczyć przybliżenie liczby Pi. Z wyciętych kół dzieci wykonały kolorowe motyle i wykorzystały tu symetrię. Na rozwinięciu liczby Pi do 400 miejsc po przecinku uczniowie doskonalili swoje umiejętności obliczania sumy trzech liczb z przekroczeniem progu dziesiątkowego. Były również rebusy z Pi i szukanie wyrazów z cząstką pi w różnych miejscach w wyrazie. Każdy miał okazję wykazać się swoimi umiejętnościami.

 

Środa w matematycznym tygodniu upłynęła pod znakiem obserwacji pogody. To wszystko za sprawą realizacji kolejnego modułu "Matematyka w prognozie pogody"  z projektu edukacyjnego Natalka i Antek w świecie wielkiej matematyki. Tym razem dzieci odczytywały temperaturę powietrza na podwórku i w klasie oraz obliczały różnicę między nimi. Ustalały, jakie symbole będą używali podczas prowadzenia tygodniowego kalendarza pogody. Drugoklasiści wykonali deszczomierz oraz wiatromierz. Wszyscy zdobyli kolejną naklejkę, którą umieścili w Legitymacji Matematyka.

 

12 marca obchodziliśmy Dzień Matematyki, a dwa dni później Dzień Liczby Pi. Była to doskonała okazja, by uczniowie klas IV-VI wykazali się zdobytymi do tej pory wiadomościami i wykorzystali je podczas zajęć. Czwartoklasiści wykonali kolorowe napisy wykorzystując symetrię oraz utrwalali wiadomości o figurach i skali wykonując różne zadania na szkolnym podwórku. Piątoklasiści wcielili się w rolę detektywów by zdobyć informacje o osobie, która zabrała hamburgera Tymonowi. Były również zadania o przygodach PieskaPi.

 

/galeria/2023_2024/MATEMATYCZNE_SWIETA/

W Domu Kultury w Ujeździe odbył się gminny konkurs recytatorski z języka niemieckiego „Młodzież recytuje poezję” - pierwsze miejsce zajęła uczennice naszej szkoły Paulina Palm z klasy piątej. Julia Kupka uczennica klasy trzeciej występowała po raz pierwszy w takim konkursie i zaprezentowała się pięknie. Kolejnym etapem jest etap rejonowy, który odbędzie się w Ozimku. Naszą szkołę reprezentować będzie Paulina Palm. Gratulujemy odwagi a Paulinie życzymy sukcesów w kolejnym etapie! 👍😊😁👏


Matematyczny wtorek był bogaty w działania Królowej Nauk. Od rana drugoklasiści ważyli owoce, a następnie wykonali z nich sałatkę owocową. Pojęcia netto, tara i brutto już nie są im obce. Drugi raz zorganizowano w szkole Słodki Kącik. Uczniowie, wraz ze wszystkimi pracownikami szkoły oraz opiekunem SKO przygotowali z tej okazji przysmaki. Spotkaliśmy się w Kawiarni Szkockiej, w którą zamieniliśmy jedną z klas. Poznaliśmy życiorys wybitnego polskiego matematyka Stefana Banacha. Na kawiarnianych stolikach umieszczone zostały zadania logiczne, które można było rozwiązać na papierowych obrusach. Za podanie poprawnej odpowiedzi i uzasadnienia uczniowie otrzymali drobne nagrody rzeczowe. Założono również szkolną "Księgę Szkocką", w której będą umieszczane rozwiązania różnych zadań matematycznych. Następnie los zadecydował, kto z uczniów wcieli się w rolę sprzedawcy, a kto będzie klientem. Przestrzegając zasad kulturalnego zachowania się wszyscy udali się na zakupowe szaleństwo. Tym razem w ofercie były lizaki bezowe, przysmak świętokrzyski, sałatka owocowa, ciasto z bakaliami i jabłkami, galaretki i owocowe shaki. Pojawiła się promocja na "okienka".  Możliwość przeliczania prawdziwych pieniędzy, wydawanie reszty sprawiły dzieciom dużo radości. Zabawa w sklep wyszła świetnie. Dziękujemy Radzie Rodziców za pokrycie kosztów produktów wykorzystanych do przygotowania asortymentu w naszej kawiarence.

W poniedziałek 11 marca rozpoczęliśmy świętowanie Tygodnia Matematyki w sieroniowickiej szkole. Przez cały tydzień skupimy się na wykorzystaniu matematyki w codziennym życiu. Pierwszoklasiści mieli okazję zbadać, ile szklanek wypełnimy wodą, jeżeli będziemy jej mieli jeden litr. Przeliczali ile wody zmieści się w sześciu, w dwóch ... szklankach. Wszystkie te ćwiczenia miały na celu odmierzenie odpowiedniej ilości wody do sporządzenia  galaretek, które miały się znaleźć  w ofercie "Słodkiego kącika". Drugoklasiści natomiast zapoznali się z metrem krawieckim. Odpowiednio go używając uzupełniali kartę pracy "Ja w liczbach". Mierzyli obwód głowy, obwód pasa, długość ręki... Zastanawiali się, gdzie taką umiejętność można wykorzystać w codziennym życiu. Było zabawnie. Okazało się, że obwód szyi jest zbliżony do połowy obwodu pasa i długość rozpostartych ramion jest równa wzrostowi. To bardzo cenne obserwacje.